customer talk danielle de jonge interview

Aandacht voor klantgerichtheid in tijden van crisis: interview CustomerTalk [MediaMoment]

Artikelen, In de media

Voor vakwebsite CustomerTalk werd ik geïnterviewd in een podcast over klantgerichtheid in crisistijd:

“De zoekterm klantgericht levert op Google bijna elf miljoen hits op. Die waslijst aan berichten bieden wel een wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen om er helemaal mee te stoppen. Op social media buitelen de voorstanders en tegenstanders over elkaar heen. En liefhebbers van managementpresentatiebingo vinken de term bij menig vergadering of congres gretig af op de bingokaart. De klant centraal stellen, het is een onderwerp dat de gemoederen flink bezighoudt.”

Klantgerichtheid

“Want het is de vraag of klantgerichtheid nog wel aansluit bij deze tijd. Hoe kunnen we nog meer uit de kast trekken om klanten een topbeleving te geven? Hoe kunnen we onszelf steeds weer overtreffen in vriendelijk en behulpzaam zijn? Het zijn vragen die belangrijk blijven, zeker in een markt waar veel aanbod is. Tegelijkertijd is de klant centraal stellen niet meer van deze tijd. Of anders gesteld, er is zoveel méér nodig om je met glans staande te houden in het zakenleven. Extreem klantgericht zijn, dát is de nieuwe standaard.”

Coronacrisis

Dat stelt trainer, auteur en spreker Daniëlle de Jonge in ‘Extreem klantgericht’. Dit boek verscheen in 2019, toen we collectief elkaar nog onbekommerd een hand gaven ter begroeting. Inmiddels is anderhalve meter de norm in de samenleving, die geconfronteerd is met een ongekende crisis die niet alleen economische gevolgen heeft maar bovenal een bedreiging is voor de gezondheid. In deze podcast wordt gesproken over de impact van de coronacrisis op je klanten en klantgerichtheid. Ook komt ter sprake waarom het juist nu zaak is om te investeren in meer enthousiaste klanten en een klantgerichte cultuur.

Beluister het interview hier

 

Daniëlle de Jonge