Dé Klantenpodcast - agressieve klanten voorkomen en stoppen

Agressieve klanten voorkomen én stoppen [podcast]

09 nov 2021 | Vlogs & Podcasts, Waardevolle klantrelaties

De eerste keer dat een deelnemer in een klantgerichtheidsworkshop vertelde dat hij was uitgescholden door een klant, reageerde ik met iets als ‘Nou wat naar zeg, die klant had wel een heel slechte dag’. Inmiddels – jaren verder – heb ik het al veel vaker gehoord. Van een advocaat, een ingenieur, een ambtenaar en meer. Schelden of intimideren ‘als jij niet dit of dat doet, dan….’.

Is agressie in de samenleving aan de orde van de dag, in het bedrijfsleven is het er al niet veel beter mee gesteld. 1 op de 3 medewerkers heeft met een vorm van agressie door klanten, burgers of patiënten te maken. Reden om daar ook Dé Klantenpodcast bij BNR aandacht aan te besteden. En wie kan daar veel zinnigs over zeggen, precies: agressie-expert Caroline Koetsenruijter. Bekend van de boeken ‘Jij moet je bek houden’ en ‘Het agressieparadijs’.

We spreken over:

  • Hoe voorkom je agressie zo veel mogelijk: welke normen zijn acceptabel binnen jouw organisatie?
  • Wat doe je als het je overkomt: een duidelijk grens trekken klinkt makkelijker dan het is.
  • Op welke manier draagt de organisatie als geheel bij: vergoelijken is een veelvoorkomend risico om agressie in stand te houden.

Met confronterende en soms schokkende voorbeelden én veel praktische tips legt Caroline uit hoe jij kunt bijdragen aan het inperken van agressie. Ongeacht jouw functie en de aard van de organisatie waar je werkt. En ook als jij er in jouw werk niet direct mee te maken hebt. Want veiligheid is geen luxeproduct.

Luister naar deze podcast. Meer podcasts vind je hier.

Daniëlle de Jonge

Praat mee

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *