Dé Klantenpodcast - als klanten doelwit zijn van cybercrime

Als klanten doelwit zijn van cybercrime [podcast]

08 jun 2021 | Commerciele slagkracht, Vlogs & Podcasts, Waardevolle klantrelaties

Van zzp’er tot multinational: ieder bedrijf kan doelwit zijn van cybercrime. En in het verlengde daarvan kunnen jouw klanten daar flink de dupe van worden, wat natuurlijk weer zijn weerslag heeft op de samenwerking die je met hen hebt. Hoe zorg je er voor dat jouw klantrelatie zo min mogelijk beschadigd als jou zoiets overkomt? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast bij BNR spreek ik met Yosra Ameziane, advocaat met als specialisatie cybercrime.

Van computervredebreuk – ofwel hacken – en het downloaden van klantgegevens tot DDoS-aanvallen en malware. Zelfs al heb je als bedrijf je zaken goed op orde, dan kan het zomaar gebeuren dat een cybercrimineel via een leverancier toch in jouw systeem terecht komt. Hoe weet je waar de risico’s voor jouw bedrijf liggen? En hoe communiceer je met klanten als jij – en zij – doelwit zijn van een cyberaanval? Over dit én meer hoor je tal van voorbeelden en tips om zo’n situatie het hoofd te bieden.

Luister naar deze podcast. Meer podcasts vind je hier.

Daniëlle de Jonge

Praat mee

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *