BNR klantenpodcast Danielle de Jonge Steven van Belleghem focus op transactie emotie

Bedrijven focussen teveel op transactie en te weinig op emotie [podcast]

Podcasts

In deze aflevering van Dé Klantenpodcast geven collega-klantgerichtheidsexpert Steven van Belleghem en ik je tal van voorbeelden en tips over empathische kwaliteiten in het zakendoen. Doen waar klanten écht blij van worden, je klanten er bij betrekken zodat je zeker weet dat zij enthousiast zijn en het afstemmen van aanbod en communicatie op de beleving die klanten zoeken.

De transactionele klantrelatie: waar moet een knop op de website en hoe verkorten we de wachtrij? De emotionele klantrelatie: hoe voeg ik kwaliteit toe aan het leven van klanten en wat maakt dat ze trots zijn op onze diensten of producten. Wie kiest voor toekomstbesteding zakendoen richt zich beter op de emotionele aspecten dan louter het transactionele. De customer journey is leuk, de life journey is vele malen belangrijker! Die bindt klanten op veel krachtiger wijze en zorgt voor een jarenlange, trouwe relatie.

Luister naar deze podcast. Meer podcasts vind je hier.

Daniëlle de Jonge