Digitale klantgerichtheid: een onderscheidende indruk maken
Een agenda vol calls, online meetings en andere digitale bijeenkomsten: het is de dagelijkse praktijk. En dat blijft het ook. Verschillende onderzoeken laten zien dat overleg via Teams, Zoom of vergelijkbare videobelprogramma’s enthousiast zijn omarmd door het bedrijfsleven en de voordelen – makkelijker in te plannen en minder reistijd – maken dat zowel klanten als leveranciers het veelvuldig willen blijven gebruiken. Efficiency volop dus en daar schuilt meteen een valkuil, want bij digitale klantgesprekken mist geregeld de persoonlijke aandacht. Terwijl juist dat persoonlijke ervoor zorgt dat je een veel sterkere band met elkaar krijgt. In een drieluik dat ik heb geschreven voor Managementboek.nl geef ik je tips hoe je die human touch wél laat zien. Dit eerste artikel gaat over het achterlaten van een geweldige (eerste) indruk. En dat begint al ruim vóór je daadwerkelijk in gesprek bent.
De highlights:
- De complimenteuze vraag
Eén van de meest leuke én originele starters van een gesprek is de complimenteuze vraag. - Laat vooraf iets van je horen
Ideaal als je een eerste kennismaking hebt gepland, want vooral dit soort gesprekken zullen steeds vaker online plaatsvinden. - Jouw onweerstaanbare uitstraling
De kwaliteit van jouw online uitstraling roept automatisch de associatie op met de kwaliteit van jouw werk.
Lees hier het hele artikel en alle tips om jouw digitale klantgerichtheid dynamischer te maken.