Digitale klantgerichtheid: netvliesmanagement als ijzersterk relatiebeheer
Een agenda vol calls, online meetings en andere digitale bijeenkomsten: het is de dagelijkse praktijk. En dat blijft het ook. Verschillende onderzoeken laten zien dat overleg via Teams, Zoom of vergelijkbare videobelprogramma’s enthousiast zijn omarmd door het bedrijfsleven en de voordelen – makkelijker in te plannen en minder reistijd – maken dat zowel klanten als leveranciers het veelvuldig willen blijven gebruiken. Efficiency volop dus en daar schuilt meteen een valkuil, want bij digitale klantgesprekken mist geregeld de persoonlijke aandacht. Terwijl juist dat persoonlijke ervoor zorgt dat je een veel sterkere band met elkaar krijgt. In dit drieluik van artikelen geef ik je tips hoe je die human touch wél laat zien. In het eerste artikel lees je over de complimenteuze vraag, vooraf iets van jezelf laten horen en jouw onweerstaanbare uitstraling. Het tweede artikel gaat over het geven van échte aandacht aan je gesprekspartner. En in dit derde artikel lees je alles over effectief netvliesmanagement om opvallend in beeld te blijven bij klanten.
De highlights
- Klantbeleving op hoog niveau
Het Human2Human-klantbelevingsmodel kent vijf niveaus: van klantonterend tot Human2Human: wat kies jij? - Netvliesmanagement om in beeld te blijven
Een fundamenteel onderdeel van relatiebeheer: zorgen dat – potentiële – klanten geregeld iets van je zien of horen en aan jou denken als zij een nieuwe aankoop overwegen. - Agendeer aandacht
Om de waan van de dag te voorkomen plus een geweldige tip van beïnvloedingsexpert Robert Cialdini.
Lees het hele artikel voor nog meer tips om jouw klanten échte aandacht te geven.