geweldige gastvrouwen op netwerkevent en klantendag

Geweldige gastenontvangst op een klantendag

09 feb 2009 | Commerciele slagkracht, Waardevolle klantrelaties

Bedrijfsevenementen, borrels, lezingen en andere bijeenkomsten. Leuk om te organiseren voor klanten, potentiële klanten, leveranciers en andere geïnteresseerden. Voor hen interessant om jouw bedrijf beter te leren kennen en om andere mensen te ontmoeten. Voor jouw bedrijf een fraaie gelegenheid om iets speciaals de doen voor zakenrelaties.

De aanleidingen voor een evenement zijn legio, van klantendag tot workshop, van productpresentatie tot (gala) diner. Minstens zo belangrijk is het hebben – of zijn! – van een goede gastvrouw of -heer, of meerdere als het een groot evenement is. Je zorgt voor een soepele ontvangst, wijst gasten de weg en overziet in grote lijnen alles wat er op het evenement aan de gang is. Waar nodig zorg je er voor dat kleine problemen worden opgelost en ben je een vraagbaak voor aanwezigen. Een drukke taak dus. Een belangrijk taak ook, want je bent nog meer dan anders hét visitekaartje van jouw bedrijf.

Do’s voor elke gastvrouw en -heer:

  • Wees netjes maar niet opzichtig gekleed.
  • Indien je als gastvrouw de genodigden van vakinhoudelijke informatie wilt voorzien mag je kleding opvallender.
  • Schoenen goed gepoetst en niet te hoge hakken.
  • Lang haar bij voorkeur uit het gezicht.
  • Er verzorgd uitzien zonder te veel make-up.
  • Zorg dat je fris ruikt en niet te zware parfum draagt.
  • Draag een badge met je (voor)naam en je functie.
  • Heet iedereen welkom en ben oprecht aardig.
  • Ga niet zitten als de genodigden het zien.
  • Sta, als je even niet bezig bent, recht en met je armen achter je rug gekruist.
  • Ga niet een discussie aan met de genodigde(n).
  • Ken het programma uit je hoofd (hoe laat, welke sprekers, etc.).
  • Zorg dat je weet welke vakspecialisten aanwezig zijn om gasten naar door te verwijzen.
Daniëlle de Jonge

Praat mee

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Mejo Huizer

    11 februari 2009 om 13:11 uur

    Belangrijke do’s!
    Belangrijker nog is echter de persoonlijkheid van de gastvrouw. wat dat betreft een tip als je niet direct een groot evenementenbureau wil inschakelen: Margriet van der Woerd is een prima organisator, meedenker en gastvrouw
    zie http://www.askmarge.nl