PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Nominatie PIM Literatuur Prijs 2019

26 nov 2019 | Boekentips, Commerciele slagkracht, In de media, Waardevolle klantrelaties

Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2019’, dé Nederlandse prijs voor marketingliteratuur, bekendgemaakt. Met deze prijs, die dit jaar voor de 17e keer wordt uitgereikt, wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied huldigen en stimuleren. De genomineerde auteurs geven blijk van een originele visie op marketing en stimuleren de lezers om met nieuwe inzichten aan de slag te gaan. Opvallend is dat dit boekenjaar duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen. Mijn boek ‘Extreem klantgericht‘ was een van de 11 genomineerden!

Ontwikkelingen

“Dit jaar is in de Nederlandse marketingliteratuur minder aandacht besteed dan voorgaande jaren aan onderwerpen als digital, social en data”, stelt juryvoorzitter Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “We zien dat deze onderwerpen steeds meer geïntegreerd worden in brede thema’s als retail, service en marketingstrategie. Opvallend is dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen in 2019. Zeker als je dit vergelijkt met de trends in de marketingliteratuur wereldwijd loopt het Nederlandstalige marketingvakgebied in deze ontwikkeling voorop.”

Criteria

Het belangrijkste criterium voor de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is de mate waarin de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het vakgebied marketing weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode vanaf het derde kwartaal van 2018 tot en met derde kwartaal 2019 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.

Jury

De onafhankelijke jury van de ‘PIM Marketing Literatuurprijs 2019’ wordt voorgezeten door Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De juryleden zijn:

Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur, spreker en hoofdredacteur CustomerTalk
Rob Beltman, marketing director Jaarbeurs
Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
Frank van Delft, director CIM7
Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam
Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux
Brecht Janssen, director fundraising & communication Simavi
Max Kohnstamm, senior lecturer marketing Amsterdam School of International Business
Sybella Koot-Roza, partner Marketing Queens
Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
Arend-Jan Nijhuis, managing partner NCIM
Wil Wurtz, CRM-partner CRUX Digital

De uitreiking van de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs 2019’ vond op dinsdag 26 november 2019 plaats in RAI Amsterdam. Voorafgaand aan de uitreiking ga ik een korte presentatie aan het publiek over mijn ideeën van extreem klantgericht en toekomstgericht zakendoen. Ik ging niet met de winst naar huis, wel met een trots gevoel dat mijn boek voor deze bijzondere prijs was genomineerd,

Daniëlle de Jonge

Praat mee

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *