Onweerstaanbaar zakendoen voor managementassistentes en (directie)secretaresses [MediaMoment]
Omdat Human2Human-zakendoen veel verder gaat dan alleen de commerciële teams in een organisatie, spreek ik ook geregeld voor andere groepen medewerkers binnen bedrijven. De directie, de HR-afdeling én recent ook op een aantal events speciaal voor managementassistentes en (directie)secretaresses. Want zowel voor interne als externe klanten is een positieve relatie essentieel voor goed zakendoen. Bij het event Assistent Power Class van Secretary Management Institute verscheen ook een blog waarin de highlights van onweerstaanbaar zakendoen op een rij zet.
Maak jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk!
Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en collega’s verwachten veel van hun teamgenoten. Onderscheidende kracht is essentieel, want daarmee maak je jezelf een waardevolle persoon om zaken mee te doen. En onderscheidend zijn vind je niet zozeer in het werk wat je doet, jij bent immers goed in wat je doet en dat verwachten mensen ook. Waar je het wel vindt? In aandacht. Échte aandacht. Van mens tot mens. Human2Human is het antwoord! Dat heb je zelf in de hand en het levert je meteen een hoge gunfactor op.
Met de drie tips in dit artikel leg je alvast een stevige basis om te floreren als managementassistent. Het grote voordeel: je zet ze intern in voor collega’s en je gebruikt ze net zo makkelijk om klanten te laten merken dat ze belangrijk voor jouw bedrijf zijn. Waar het in de kern om gaat is dat je kiest voor aandacht op momenten of met inhoud die iemand het niet verwacht. Dan val je op en maak je jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk.
De tips in het kort:
- Wees meer geïnteresseerd en minder interessant
- Zorg voor overtuigende communicatiekracht
- Doe actief aan netvliesmanagement
Het hele artikel met de uitleg van elke tip vind je hier.