Dé Klantenpodcast - retail na de corona-impact Google vertelt

Retail na de corona-impact: Google vertelt [podcast]

22 jun 2021 | Commerciele slagkracht, Vlogs & Podcasts

Ruim een jaar na het begin van de coronapandemie maakt de retailsector de balans op. En kijkt vooruit! Het gaat niet langer enkel over het verkopen van producten, de focus ligt meer en meer op ervaringen die de relatie tussen verkopers en klanten versterken. Daarover spreek ik met Diana van Roest, directeur Retail bij Google Noord-Europa.

Aan bod komt onder meer:

  • De ‘Tech-versnelling’ leidt tot onvoorspelbaar klantgedrag in een snel veranderende klantreis.
  • Gedrag beïnvloeden om de eerste keuze van een klant te worden in de ‘messy middle’ tussen kijken en kopen.
  • Klanten zijn zich nog bewuster geworden van privacy, dus is het zaak om zorgen daarover weg te nemen.

Een boeiend gesprek over online zichtbaarheid om überhaupt meegenomen te worden in het selectieproces van de klant. Over het makkelijk maken om een aankoop te doen. En over experimenteren van beïnvloedingsfactoren. Onderbouwd met recent onderzoeksmateriaal én veel praktische tips voor jouw bedrijf.

Luister naar deze podcast. Meer podcasts vind je hier.

Daniëlle de Jonge

Praat mee

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *