verleid de klant zakelijk verleiden

Zakelijk Verleiden

11 sep 2008 | Commerciele slagkracht, Waardevolle klantrelaties

Mensen doen zaken met mensen. We raken er steeds meer van doordrongen dat we als persoon de beste onderscheidende factor zijn. Niet alleen het product of de dienst telt, de persoonlijke factor is minstens zo belangrijk. Tijd dus voor actie: maak je zelf onweerstaanbaar aantrekkelijk om zaken mee te doen!

En ja, hoe je het ook wendt of keert: professionele communicatie is essentieel om je te onderscheiden. Wie communicatief sterk is en charisma heeft maakt een grotere kans op succes. Het gaat er niet alleen om wat je zegt, de manier waarop je het zegt en hoe jij je gedraagt is vaak veel belangrijker. Niet voor niets wordt in veel trainingen gewerkt met video-opnames. Jezelf terugzien en –horen kan confronterend zijn, maar helpt je des te meer om je houding sterk en overtuigend te maken. En daar heb je zakelijk alleen maar profijt van.

Jouw zakelijk verleidelijke uitstraling

Ooit wel eens aan je omgeving gevraagd welke indruk jij maakt? En past dit bij de uitstraling die jij wilt hebben? Het effect van je uitstraling kan verder reiken dan je in eerste instantie denkt. Wist je bijvoorbeeld dat de kleur van je kleding er voor zorgt dat je een onuitwisbare indruk maakt of juist over het hoofd gezien wordt? Als je kleuren en kledingstijlen kiest die bij jouw huidskleur, kleur ogen en lichaamsvormen passen dan straal je. Doe je dat niet, dan kun je er flets uitzien. Niet best voor een goede indruk. En uitstraling gaat verder, want het is bijvoorbeeld ook hoe jouw brochure er uit ziet, je visitekaartje, schrijfmap en tas of koffer. Kortom, alles geeft een beeld van hoe jij bent.

Hoe je het doet, onweerstaanbaar aantrekkelijk zijn om zaken mee te doen? Je strategie bepalen is één ding. Maar uiteindelijk komt het net als met veel dingen neer op DOEN! Laat deze site een bron van inspiratie zijn en geniet van al je successen!

Daniëlle de Jonge

Praat mee

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Skander Reichert

    17 maart 2009 om 16:36 uur

    Ook een leuke, goede manier op een beeld te krijgen is het inzetten van mystery shopping onderzoek. Op die manier krijg je een spiegel voorgehouden, waardoor je je bewust wordt van je eigen voorkomen.

    Groeten, Skander Reichert (Measure Minds)

  • Tjeerd de Groot

    15 september 2008 om 18:20 uur

    Danielle, a je binnenkort nog zo’n workshop zakelijk verleiden doen? Ik heb daar wel oren naar. Eerder kwam het me niet uit.
    Groeten Tjeerd de Groot

  • Anja Beerepoot

    15 september 2008 om 15:18 uur

    hoi Danielle,
    Ik heb net in de Emerce een heel stuk gelezen over personal branding. Heel interessant. Er zaten mensen bij die alles uitzochten tot in de puntjes: een blauwe blouse als ze een lezing gingen geven. Geel als ze een brainstormsessie deden .Dit gaat ver, maar er zit veel in. Mensen doen toch graag zaken met iemand die ze leuk vinden en die ze bijgebleven is.
    Maar snel weer wat nieuwe jurkjes kopen:)

    Groet Anja