Zomerspecials van Dé Klantenpodcast: acht experts geven tips
Deze zomer heb ik met acht collega-klantgerichtheidsexperts talloze tips gegeven in de speciale zomerspecialserie van Dé Klantenpodcast op BNR Nieuwsradio. Laat je inspireren om na de zomer weer zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn voor jouw klanten.
Janneke van Heugten: free publicity voor jou als expert
Zomergast in deze special van Dé Klantenpodcast is Janneke van Heugten, oprichter van mediaplatform VIDM en uitgeroepen tot een van de 10 jonge communicatietoppers die de toekomst van het communicatievak bepalen. Met haar spreek ik over het belang van media-aandacht als het gaat om vinden en houden van klanten, het opbouwen van een netwerk met journalisten en valkuilen om te voorkomen. Veel handige tips die je in deze zomerse ‘komkommermaanden’ alvast kunt oppakken!
Sydney Brouwer: herinneringen creëren voor jouw klanten
Zomergast is deze special van Dé Klantenpodcast is Sydney Brouwer, veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en auteur van de boeken Klantgericht Leiderschap en Six Start Service. We geven je tips over de ultieme service voor klanten. Weet jij exact wat jouw klant nodig heeft als het gaat om aandacht? Heb je voldoende oog voor kansen om onderscheidend te zijn? En op welke manier zorg jij voor ongewone klantgerichtheid waarmee je herinneringen creëert? Luister om te horen hoe jij de verwachtingen van jouw klanten kunt te overtreffen.
Maria Punch: maak taal onderdeel van je businessplan
De juiste woordkeuze is essentieel voor échte klantgerichtheid! Hoe spreek je de taal van je klanten en weet je ze écht te raken? Op welke manier maak jij in het hele commerciële proces de persoonlijke connectie? En wat is dé manier om je te onderscheiden? Over dit en meer spreek ik in deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast met Maria Punch. Zij helpt professionals uit alle beroepsgroepen om goed uit hun woorden te komen en is bij BNR host van de podcast Woordwaarde.
Erwin Wijman: bedrijven schrikken klanten af met hun naam
Restaurants, thuiszorginstellingen, ziekenhuizen, banken en tal van andere bedrijven maken zich er schuldig aan: afschrikwekkende en dus buitengewoon klantONvriendelijke bedrijfsnamen waar ze zich mee tooien. En dat is zonde. In deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast is Erwin Wijman te gast – merken- en marketingdeskundige en bestsellerauteur van onder meer De verkoopmaffia en Zo verkoop je alles. Met hem spreek ik over schrikdraadnamen die herkenning bij klanten ontberen, grappig bedoelde woordspelingen en houdt een pleidooi voor namen die een verhaal vertellen op een vriendelijke manier en de klant welkom heten.
Niek van den Adel: klantgerichtheid hoef niet oprecht te zijn
Is een nepglimlach klantgericht? Kun je klantcontact maar beter vermijden als je een chagrijnige dag hebt? En welk effect hebben de onzekere economische tijden op de vriendelijkheid die klanten van jou mogen verwachten? Niek van den Adel – veelgevraagd spreker, inspirator en bestsellerauteur van het boek Crash – heeft daar een duidelijke mening over, nét als ikzelf uiteraard. In deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast geven we je veel waardevolle tips.
Marjolein Bongers: de superkracht van LinkedIn
Hoe zorg je voor maximale impact op enige zakelijke online netwerkplatform? Wat is juist slim om te doen en wat kun je beter laten als je jezelf professioneel wilt profileren? En op welke wijze kun je beïnvloedingstechnieken gericht inzetten? Marjolein Bongers – LinkedIn Expert en auteur van het boek LinkedIn Power – weet daar alles van. Zelf ben ik een enthousiast en ervaren LinkedIngebruiker en ga in deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast met haar in gesprek over papegaaicontent, bedrijfspagina’s en breinkunde. Een energieke aflevering die er voor zorgt dat je meteen jouw LinkedIn-activiteiten verder wilt aanscherpen!
Steven van Belleghem: kunnen bedrijven nog het verschil maken met digitaal gebruiksgemak?
Digitaal gebruiksgemak is een minimumvoorwaarde om aantrekkelijk te zijn voor klanten. Hebben de ‘frictionhunters’ binnen jouw bedrijf al ontdekt waar het hapert? En hoe zorg je buiten de digitale contacten voor écht onderscheidende klantgerichtheid? Plus: wie toekomstbestendig wil zijn kan niet om maatschappelijke meerwaarde heen, maar hoe geef je die vorm? Drie zeer boeiende thema’s die uitgebreid aan bod komen in de zomerspecial van Dé Klantenpodcast. Te gast in Steven van Belleghem, internationaal een zeer veelgevraagd spreker, academicus en bestsellerauteur van onder meer ‘Customers the day after tomorrow‘ en ‘The offer you can’t refuse‘. Samen geven we je tal van waardevolle tips om daadwerkelijk verschil te maken bij jouw klanten.
Jos Burgers: in crisistijd kun je beter zinloze dingen doen, dan helemaal niets
Wat nu als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van de huidige economisch uitdagende tijd? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten en zijn jouw reddingsboei. Jos Burgers – veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en bestsellerauteur van vele boeken waaronder het op crisistijd gerichte ‘Wacht niet op de wind, ga roeien‘ – en ik gaan over dit onderwerp in gesprek . Je hoort veel waardevolle tips over hoe jij anticipeert op wat jouw klanten gaan doen, dat je vooral niet de prijs van jouw aanbod moet verdedigen en dat zinloze dingen doen je veel oplevert.
Meer podcasts vind je hier.