Extreem klantgericht

One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Niks doen is geen optie!

Extreem klantgericht maatschappelijke impact commerciele slagkracht waardevolle klantrelaties Danielle de Jonge

Doing good voor klant en maatschappij: dáár ligt je onderscheidende kracht. In dit boek ontdek je hoe je een extreem klantgerichte aanpak ontwikkelt en je commerciële vaardigheden en technieken aanscherpt. Mét oog voor de zakelijke doelen van jouw bedrijf. Je krijgt volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Onder meer over:

  • Het model van extreme klantgerichtheid laat de cruciale factoren van commercieel succes zien.
  • De praktische insteek van het boek helpt je om van belevenis naar betekenis te bewegen.
  • De nieuwe standaard voor toekomstgericht zakendoen ligt direct binnen handbereik.

Zo word ook jij zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk in alle opzichten!

De onderwerpen in dit boek

Deel 1: Maatschappelijke impact

  • De Goede Weg-wijzer
  • Ecologische winst: zo ziet dat eruit
  • Sociale winst: zo ziet dat eruit

Deel 2: Commercieel omdenken

  • De klant is aan zet
  • Wat heeft jouw klant te vertellen?
  • Klanten betrekken helpt je excelleren

Deel 3: Relatiegerichte vaardigheden

  • Commerciële alertheid
  • Opvallend online
  • Aangescherpte gesprekstechnieken

Deel 4: Fan zijn van jouw klanten

  • Bied klanten de beste ervaring
  • Persoonlijk contact is helemaal van deze tijd
  • Ambassadeurs: klanten met labradorloyaliteit

Deel 5: Bedrijfsbrede klantfocus

  • Klantgedreven leiders
  • Doe niet moeilijk, doe het samen
  • Zet jezelf op nummer 1

Epiloog: jouw route naar extreem klantgericht gedrag

‘Daniëlle de Jonge weet niet alleen de nieuwe trend bloot te leggen, maar geeft hier ook praktische en goede voorbeelden van. Een echte aanrader wat mij betreft!’

Gerrit Piksen – Expert customer insights SAMR Marktvinders

 

‘Met Extreem klantgericht legt Danielle de Jonge een krachtige verbinding tussen goed, gaaf en geld: goed doen voor de maatschappij, gave klantprestaties neerzetten en daar dankzij commerciële slagkracht ook nog geld mee verdienen.’

Rob Beltman – Customer Engagement & Customer Excellence Expert bij H3ROES

Ja ik bestel het boek!

 

(ook verkrijgbaar als e-book en vanaf zomer 2019 als luisterboek)

Tip! Wil je een groter aantal boeken bestellen? Neem dan contact met mij op, er gelden in dat geval speciale kortingstarieven op de vaste boekenprijs.

Inkijkexemplaar

 

Enkele reacties van lezers

  • Wat een geweldige ontwikkeling dat maatschappelijke impact een niet alleen een onlosmakelijk onderdeel is geworden van extreem klantgericht opereren, maar ook het beginpunt van handelen. Daniëlle de Jonge maakt het integreren en installeren van maatschappelijke impact in het alledaagse handelen van bedrijven in dit boek uiterst overzichtelijke en toegankelijk. Waardoor eigenlijk ieder bedrijf in staat wordt gesteld om betekenisvoller te ondernemen! Hulde!

    Kees Klomp
    Directeur Stichting Maatschappij en Onderneming, onderdeel van de Erasmus Universiteit Rotterdam

  • Wat bij het oppakken van het boek nog ‘extreem klantgericht’ heet, is bij het dichtslaan van het boek niet langer extreem meer, maar logisch geworden. Kortom, het boek overtuigt, en zorgt er met talloze praktische tips bovendien voor dat de lezer ook daad bij het woord kan voegen. Aanrader voor iedereen in commerciële functies!

    Jeroen Nijland
    Commissaris Netherlands Foreign Investment Agency

  • Goed ondernemerschap is van onschatbare waarde voor onze Nederlandse economie. En wat een mooie ondernemingen kent ons land! Wereldwijd dragen Nederlandse ondernemers bij aan complexe vraagstukken. Extreem klantgericht neemt je op praktische wijze mee in de optelsom die bijdraagt aan goed ondernemerschap. Op vlotte wijze en met een gezonde dosis humor biedt het praktische handvatten voor eenieder die zich beweegt in de BV Nederland.

    Romy Blankenspoor
    Algemeen directeur Koning Willem I Stichting

  • Een heel praktisch, inspirerend en makkelijk leesbaar boek wat een aanrader is voor alle mensen die met klanten te maken hebben - en zijn we dat niet allemaal? Naast het menselijke contact, de oprechte interesse in klanten en het tonen van betrokkenheid, voegt ze nu een belangrijke behoefte toe die klanten vragen: maatschappelijke impact! Doing good voor klant én maatschappij, maakt je zakelijk onweerstaanbaar. Dit boek neemt je mee in deze reis, met goede voorbeelden, makkelijk toepasbare hulpmiddelen en zet een verandering in beweging naar een next level. Kortom, winst op alle fronten!

    Leon Dingemanse
    Ondernemende bankier met duurzame oplossingen bij ABN AMRO Bank N.V.

  • De wereld veranderd en zo ook de klantrelatie, wil je succesvol en van waarde zijn dan zal je het op een andere manier moeten aanpakken. In dit boek wordt de drie-eenheid van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer weer ‘on top of mind’ geplaatst. Het gaat niet alleen om het individu, maar het gaat om de organisatie als één geheel. Dit boek geeft praktische inzichten om je organisatie klaar te stomen voor de nieuwe manier van communiceren en hoe je het beste van waarde kan zijn voor je klant. Met praktische tips en voorbeelden uit de profit en non-profit sector is dit boek een must read voor iedere ondernemer die klaar is voor de next level en van de korte termijn naar purpose wil gaan.

    Fauzia Mahomed Radja
    Founder FM Consultancy

  • Een heerlijk en makkelijk boek om te lezen. Er staan veel concrete tips en voorbeelden in die je direct in de praktijk kunt toepassen richting (extreme) klantgerichtheid. Maatschappelijke impact is een rode draad door het boek, ook hier weer met heel veel tips en voorbeelden. Na het lezen van dit boek ben ik extra gemotiveerd om nog meer impact aan ons bedrijf toe te voegen.

    Bianca Ippel
    Mede-eigenaar Inproc Koffie en Thee, Denneweg Den Haag

  • Breed gedragen klantfocus wordt besproken in dit boek, in mijn opinie een zeer belangrijk aspect. Wanneer de strategie en het bedrijfsproces intern wordt plat geslagen en daarmee de klant centraal wordt gezet, dan kun je het verschil maken. Het boek geeft suggesties en nuttige tools om de klantrelatie te optimaliseren door je te verdiepen in de klant. Maar ook door in je werkproces bepaalde keuzes te maken om zo door (toekomstige) klanten interessant gevonden te worden. Bovenal is Extreem Klantgericht erg lekker te lezen, met name door de afwisseling met tips en mooie praktijkvoorbeelden.

    Vincent Penseel
    General Manager Van Nelle Fabriek Events