Klantgerichtheid in crisistijd
One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Onderscheidende kracht is essentieel. Die vind je niet zozeer in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. Échte aandacht. Van mens tot mens.
De klant van vandaag hecht – zeker in tijden van crisis – veel belang aan wederzijdse betrokkenheid en een waardevolle relatie. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. En het mooie is dat de mogelijkheden voor onderscheidende klantrelaties voor het oprapen liggen. Je hoeft ze alleen maar te pakken. Zo word ook jij zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk in alle opzichten!
Online presentatie + praktische follow-up
Dit online programma kenmerkt zich door een zeer praktijkgerichte aanpak en inspirerende dynamiek. We kiezen voor een mix van manieren om te werken aan succes en borging. Door verschillende didactische werkvormen te gebruiken, blijft het programma constant aantrekkelijk. Uiteraard is er afwisseling in het leerproces door onder meer een online presentatie filmpjes, praktijkvoorbeelden, naslagmateriaal, checklists, actieplannen en verdiepingstips. Het programma bestaat uit twee onderdelen: als start een online presentatie met daarna vier weken lang elke werkdag een microlearning.
Na afloop van het programma heb je dit bereikt:
- Nieuwe ideeën en inspiratie voor klantgerichtheid.
- Concrete acties om klantverwachtingen te overtreffen.
- Commerciële slagkracht doorvertalen in klantcontacten.
- Blijvend bouwen aan enthousiaste klantrelaties.
- De basis verstevigen voor klanten als ambassadeurs.
Online presentatie als start
In een live webinar van circa 45 minuten krijg je volop praktische tips om meteen toe te passen en je raakt geïnspireerd door aansprekende voorbeelden uit de praktijk. Het webinar is uiteraard op maat gemaakt voor jouw organisatie. Want ook hier geldt: one size fits none. Zo mag je er op vertrouwen dat de inhoud past bij jouw dagelijkse werk én bij jouw klanten.
Verschillende elementen uit mijn boeken ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht‘ komen in ieder geval aan bod. Met humor en aansprekende voorbeelden, typerend voor mijn presentaties. De online presentatie geef ik vanuit een webinarstudio of – indien aanwezig – een geschikte ruimte binnen jouw bedrijf.
Het hoofdthema: maak jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk. Dat diepen we uit in drie onderwerpen:
Wees meer geïnteresseerd en minder interessant
- Nog beter weten wat er speelt bij klanten
- Tools om doelgroepinformatie te bundelen
- Gericht inzetten van social media
Commercieel omdenken om relevant te blijven voor klanten
- Fan worden van jouw klanten maakt klanten fans
- Klanten betrekken bij het commerciële proces
- De kracht van relatiegerichte vragen in elk gesprek
Netvliesmanagement om op originele wijze in beeld te blijven
- Actief en op originele wijze werken aan relatiebeheer
- Onderscheidende – offline en online – manieren van klantaandacht
- Maak het ambassadeurs makkelijk om jou te helpen
Praktische follow-up voor échte actie
Om daadwerkelijke verandering te realiseren én extra blije klanten te krijgen is het van belang om de verschillende onderwerpen na de online presentatie onder de aandacht te houden. Dat gaan we dus doen! Vier weken lang ontvang je elke werkdag een microlearning. Een digitale prikkel die je helpt om weer even extra stil te staan bij een van de besproken onderwerpen. Voorbeelden van microlearnings zijn kennisclips, inspiratie-artikelen, quotes, verdiepingstips, checklists en meer. Plus elke week ontvang je een opdracht om – individueel of samen met jouw collega’s – op te pakken. Zo werk je heel gericht aan de klantgerichtheid binnen jouw bedrijf.
Meer over ‘klantgerichtheid in crisistijd’
Wil je meer weten over de invulling van dit programma voor jouw bedrijf? Neem dan contact op, zodat we kunnen doorspreken hoe we samen kunnen werken aan klantgerichtheid in crisistijd.