Maatwerk workshops & trainingen

Met jouw collega’s werken aan een zakelijk zeer succesvolle toekomst? Kies dan voor een op maat gemaakt traject wat naadloos aansluit op de (persoonlijke) leerbehoefte van jouw team als het gaat om klantgerichtheid, acquisitie, verkoop en relatiebeheer. Van een enkele workshop tot een blended trainingstraject waarbij we offline en online leren combineren. Wat je ook het kiest: je mag verwachten dat we inspirerend, sterk praktijkgericht en effectief werken aan jouw onderscheidende kracht om succesvol zaken te doen!

workshop training klantgerichtheid klantgerichtheid verkopen acquisitie relatiebeheer netwerken

De thema’s waarvoor ik het meeste word gevraagd

  • Verkoopgesprekken: regie in gesprekken met de juiste vaardigheden en gesprekstechnieken
  • Doeltreffende acquisitie: de cruciale manieren om nieuwe klanten te vinden
  • LinkedIn als goudmijn: zichtbaar zijn en een sterk netwerk opbouwen
  • Netwerken: van voorbereiding tot opvolging voor veel meer effect uit je zakelijke netwerk
  • Opvallende offertes: makkelijker opdrachten verwerven met professionele zakelijke correspondentie
  • Persoonlijke communicatiekracht: verbaal en non-verbaal overtuigend overkomen
  • Klantgerichtheid: van het prille begin tot een jarenlange relatie met ambassadeurs

Neem contact op voor meer info

Meer dan zomaar een workshop

Elke workshop of training kenmerkt zich door een zeer praktijkgerichte aanpak en inspirerende dynamiek. We kiezen voor een mix van manieren om te werken aan succes en borging. Door verschillende didactische werkvormen – zowel online als offline – te gebruiken, blijft het constant aantrekkelijk. Dit levert ook meteen een positieve bijdrage aan het leereffect. Uiteraard zorg ik voor afwisseling in het leerproces door onder meer filmpjes, praktijkvoorbeelden, naslagmateriaal, checklists, actieplannen en verdiepingstips.

Voordat je definitief ‘JA‘ zegt tegen deze toekomstgerichte investering in het team bespreken we de doelstellingen. Zo zorgen we er voor dat we een resultaatgerichte start maken. Ook de vorm van training bespreken we. Er zijn tal van opties:

  • Een of meer workshop(s) van een (halve) dag.
  • Workshops gecombineerd met de online training ‘Stop met verkopen!’
  • Trainingsdagen en/of workshops aangevuld met 1-op-1 praktijkcoaching.

En nog veel meer! Samen bespreken we wat het bij jouw bedrijf en doelen past.

Micro-learnings

Om daadwerkelijke verandering te realiseren is het van belang om de thema’s van onderscheidend verkopen en klantgerichtheid constant onder de aandacht te houden. De bijeenkomst(en) is daarvan de kern. Daarnaast zorg ik voor verschillende micro-learnings. Een (twee)wekelijkse e-mail die de medewerkers ‘prikkelt’ om weer even extra stil te staan bij het onderwerp. Voorbeelden van prikkels zijn kennisclips, tests, ansichtkaart, inspiratie-artikel, quotes, korte opdrachten, tips voor handige apps en andere tools om klantgerichtheid en commercie te vergemakkelijken.

Interne coaching

Omdat de beste feedback op de werkplek gegeven kan worden, stimuleer ik de deelnemers om elkaar in de dagelijkse praktijk te coachen. De persoonlijke actieplannen die zij maken zijn daarbij een handig hulpmiddel. Ook krijgen ze tips over feedback geven en een checklist voor het onderling coachen.Daarnaast is er een rol weggelegd voor collega’s binnen een organisatie die als sparringpartner / rolmodel willen fungeren. Dit zijn bij voorkeur medewerkers met ruime commerciële ervaring, of juist collega’s die goed zijn in het begeleiden van personen in hun ontwikkeling. Zij zijn in dit traject de aangewezen personen om te coachen, ruimte te geven voor oefenmomenten en te fungeren als vraagbaak. Zij ontvangen tips om hun taak als rolmodel zo concreet mogelijk op te pakken.

Neem contact op voor meer info

De workshops en trainingen die ik geef zijn bij uitstek geschikt voor (sales) professionals in de zakelijke dienstverlening. Onder meer advocaten, juristen, accountants, belastingadviseurs, notarissen, HR-professionals en ICT-deskundigen kiezen voor mijn dienstverlening om hun commerciële talenten verder te versterken. Diverse trainingen komen binnen de advocatuur in aanmerking voor PE-punten.

  • Voor verschillende teams in onze organisatie verzorgt Daniëlle (verkoop)trainingen en workshops. Het maatwerk en de pragmatische aanpak die ik daarin terug zie spreken me zeer aan. Geen standaardprogramma wat wordt afgedraaid, maar de juiste dingen doen die de deelnemers treft. Het resultaat is dat mensen zich beter voorbereiden op zakelijke gesprekken, nadenken over de inhoud. Ik zie de tips uit de trainingen terug in de wijze waarop de teams hun werkzaamheden uitvoeren.

    Maurice Bakkers
    Afdelingshoofd Energie- & Installatietechnologie Sweco

  • Met een programma op maat hebben diverse teams binnen onze organisatie tal van tips en trics gehad over relatiebeheer en acquisitie. Het bewustzijn is flink vergroot, er wordt gestructureerd aan gewerkt en meer nagedacht over te zetten stappen. Wat knap is, is dat Daniëlle de medewerkers goed scherp houdt. Onder meer door positief te ‘stalken’ met tussentijdse digitale teasers en in vervolgbijeenkomsten steeds weer terugpakken naar eerder besproken onderwerpen. Alles bij elkaar een leuke, gezellige en nuttige samenwerking.

    René de Visser
    Regiodirecteur-West acconavm accountants en adviseurs

  • Danielle is een commerciële professional die weet waar ze over praat. Ze begrijpt waar haar klanten behoefte aan hebben en pakt hierop door. Het heeft ons geleerd om naar de klant te luisteren en de klant beter te begrijpen. De trainingen zijn heel praktisch en hebben voor betere klantrelaties gezorgd. Als jouw bedrijf toe is de volgende stap in klantbenadering dan is Danielle de perfecte trainer! Ze maakt echt contact en je bewust van de valkuilen en kansen bij klanten.

    Tjaard Gimbrère
    Oprichter en partner Gimbrère Advocaten

  • De trainingsdagen waren door Daniëlle en haar acteurs goed voorbereid en al snel kreeg zijn het voor elkaar om de cursisten mee te krijgen in de oefeningen en discussies. Vanuit de medewerkers werd hierbij aangegeven dat het opvallend was hoeveel Daniëlle wist van de organisatie en haar werkzaamheden, zodat oefeningen ook daadwerkelijk op de praktijk waren afgestemd. De training heeft ons opgeleverd dat de medewerkers op een andere manier hun klanten benaderen, zowel telefonisch als face-to-face. Hierdoor spelen zij meer in op de wensen van de klant en herkennen zij commerciële kansen.

    Marcel Mentink
    Manager P&O Advisie Business Solutions

  • Leren van iemand die zelf het voorbeeld geeft is heel stimulerend, en Daniëlle is op het vlak van klantgerichtheid, acquisitie en verkoop echt iemand uit de praktijk. Haar stijl van trainen is enthousiast en met aandacht voor ieders ontwikkeling. Daardoor hebben onze teams de puntjes op de i gezet en tegelijkertijd nieuwe inzichten gekregen. Bovendien gaf het geleerde houvast over de wijze waarop we communiceren richting klanten.

    Erik Geerars
    Senior Manager Sales Engineering & Technical Design bij BT Global Services

  • de training sloeg de spijker op z’n kop. Het droeg precies bij aan waar het team in de praktijk mee bezig is en behoefte aan had. De combi van theorie en gespreksoefeningen was razend interessant, evenals het delen van de ervaringen en technieken met elkaar. Het gaat bij commercie om de essentie: met wie heb ik te maken. Daniëlle heeft het bewustzijn over omgaan met klanten duidelijk aangewakkerd. En het thema komt nog steeds terug in groepsoverleggen.

    Laurens Jongepier
    Teamleider Building | DWA installatie- en energieadvies

  • Ons advocatenkantoor heeft gekozen voor de workshops acquisitie en klantgerichtheid van Daniëlle de Jonge omdat we behoefte hadden aan een praktische en enerverende aanpak. De workshops waren heel erg leuk om te volgen en gaven een ieder binnen kantoor eigen praktische handvatten om de klantrelaties te verbeteren en succesvol te marketen. De trainingen werden met veel plezier gevolgd en hebben voor een ‘nieuw denken’ binnen de organisatie gezorgd.

    Els Doornhein
    Partner De Vos & Partners Advocaten

  • De verschillende workshops die ze voor ons heeft verzorgd, laten daadwerkelijk veranderingen zien binnen die teams. Gesprekken zijn bijvoorbeeld meer gestructureerd en concreter. Daarnaast zijn zowel het salesteam als ik zeer onder de indruk van de wijze waarop Daniëlle feedback geeft. Zij is met alle vertegenwoordigers een dag mee geweest naar klanten, de verslaglegging daarover is heel gedetailleerd en aangevuld met praktische tips. Dat maakt het waardevol.

    Peter van Aken
    Sales Manager Energetica Natura B.V.

  • Haar kracht is dat ze iedereen heeft weten te motiveren en enthousiasmeren voor commercie, waardoor het ook door de hele organisatie wordt gedragen. Daniëlle weet iedereen in zijn of haar waarde te laten door hen in eigen tempo en op eigen intelligentieniveau te benaderen. Ze houdt de regie en bewaakt de voortgang. Ze doet wat ze vooraf belooft en haar organisatie sensitiviteit is een grote kracht.

    Ad Kuijpers
    Kantoordirecteur Van Gogh Notarissen

  • We hebben Daniëlle ingeschakeld om ons te helpen met het aanbrengen van structuur in onze commerciële activiteiten. We hebben verschillende verdiepingsslagen gemaakt met onder meer workshops over de commerciële inzet van LinkedIn, het maken van afspraken met klanten, offertes nabellen en meerdere individuele coachsessies. De praktische aanpak maakt het voor ons duidelijk hoe we met commercie aan de slag kunnen.

    Geraar Voesenek
    Directeur B&V Partners in Veiligheid

Tip! Persoonlijke trainingen

Naast trainingen voor teams verzorg ik ook persoonlijke trainingen, waarin we 1-op-1 werken aan jouw verkoopsucces. Afhankelijk van je vraag en doelstelling plannen we een of meer trainingsmomenten in rondom bovenstaande thema’s. Neem contact met me op om te bespreken hoe ik jou verder kan helpen.